Prawa Pacjenta
Pacjent ma prawo do:
- ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH ODPOWIADAJĄCYCH WYMAGANIOM AKTUALNEJ WIEDZY MEDYCZNEJ;
- INFORMACJI O SWOIM STANIE ZDROWIA;
- ZACHOWANIA W TAJEMNICY, PRZEZ OSOBY UDZIELAJĄCE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, INFORMACJI ZWIĄZANYCH Z PACJENTEM, W SZCZEGÓLNOŚCI Z JEGO STANEM ZDROWIA;
- WYRAŻENIA ZGODY ALBO ODMOWY NA UDZIELENIE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH;
- ZGŁASZANIA DZIAŁAŃ NIEPOŻĄDANYCH PRODUKTÓW LECZNICZYCH;
- POSZANOWANIA INTYMNOŚCI I GODNOŚCI, W SZCZEGÓLNOŚCI W CZASIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH;
- DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ DOTYCZĄCEJ STANU ZDROWIA ORAZ UDZIELONYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH;
- ZGŁOSZENIA SPRZECIWU WOBEC OPINII ALBO ORZECZENIA LEKARZA;
- POSZANOWANIA ŻYCIA PRYWATNEGO I RODZINNEGO;
- OPIEKI DUSZPASTERSKIEJ;
- PRZECHOWYWANIA RZECZY WARTOŚCIOWYCH W DEPOZYCIE.
W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (czynna całą dobę)
Ministerstwo Zdrowia - Prawa Pacjenta
pliki do pobrania
